„Miluji Dakar, adrenalin, desítky hodin za volantem, nocování ve stanu v poušti i závodní šílenství, které vyvolává. Jsem s rád s lidmi, kteří jsou na stejné vlně,“ přiznává Vlasta Korec. Na místě to bude jisté dobrodružství, protože závodníci musí striktně dodržovat pravidla organizátorů. Kromě absolutního zákazu pití alkoholu nesmí natáčet ani dronem! „Letošní rok je plný nervozity a očekávání. Jižní Ameriku známe, víme, co nám tento křesťanský kontinent umí nabídnout. Lidé jsou tam srdeční a nemáme strach z jakékoliv situace. Ovšem tato islámská absolutní monarchie s hlavním zdrojem práva šaría je pro nás velkou neznámou. Jak tak přemítám, jistě budeme mít obavu na většině míst vytáhnout kameru a fotoaparát, abychom mohli pracovat a neskončili v nějakém místním vězení,“ vysvětluje Vlasta Korec. Doufá však, že fenomén Dakar jim pomůže a basa se jim vyhne obloukem.
Ambice jsou, peníze ne
Vlastu Korce opět oslovil šéf Barth Racing Teamu Michal Burkoň a on jeho nabídku přijal. Stejně jako předchozí ročník, i tento bude moderátor připravovat každý den pořad cestopis Dakar za oponou o Dakaru, Saudské Arábii a o všem, co se bude dít kolem. Natáčet bude s kamarádem Michalem Dvořáčkem, který je multifunkční parťák do auta i pro natáčení.
Zároveň se přiznal, že má ambice jako závodník, dokonce v Mistrovství České republiky s jiným týmem obsadili druhé místo. Má to ale háček: „Chybí mi asi 20 000 000 Kč na závodní techniku, doprovodný vůz, náhradní díly, pneumatiky, startovné pro celý tým a pár drobných na kafe,“ posteskl si jinak usměvavý moderátor, a tak zůstává alespoň jako doprovod českého týmu do orientálních končin.
Talisman samozřejmě bere
Času na odpočinek už není moc a cesta nebude snadná. Talisman pro štěstí mu darovala Lucie Bílá, je to řetízek s křížkem. „Už byl se mnou jednou v jižní Americe, jezdí se mnou celý rok a pojede se mnou i do Arábie. Pochopitelně především, mám telefon plný fotek a videí mých dětí a to je největší bohatství. Když v noci usínám ve stanu, kouknu na fotky a jsou se mnou,“ řekl Vlasta Korec.
Během závodů už zažil vypjaté situace, např. záplavy, nedostatek vzduchu, sněhovou kalamitu v Bolívii ve 4 000 m.n.m., nebo děsivé okamžiky u nehody. „V Kazachstánu na Silk Way Rally jsme mezi prvními s naším vozem přijeli k nehodě závoďáku, zrovna odlétal vrtulník se zraněnými závodníky. Auto letělo v několika kotrmelcích desítky metrů a trosky z auta byly na stovkách metrů čtverečních. Byl to děsný pocit,“ dodal.